eLearningworld

Integrerad Storytelling om Entreprenörskap, Lärande och Europatrender i det Digitala Samhället

Gamifiering av rutiner tar Välmående till en ny nivå Del 2

Gamification of routines take Well Being to a new level Part 2
In English

Forskning från Perelman School of MedicineGamifiering av rutiner tar Välmående till en ny nivå Del 2 2 vid University of Pennsylvania och Boston University School of Medicine visar att sällskap med en vän och en gamifierad applikation är den bästa miljön för att nå dina träningsmål. Det betyder att social interaktion och gamifierade mekanismer som är utmanande och tävlingsinriktade är de viktigaste drivkrafterna. I denna anda ökade dessa aktivitetsspårare, inklusive designade spelelement, det dagliga antalet steg med nästan cirka 1.6 km per dag.

Gamifiering tar Välmående till en ny nivå

De dagliga fitnessmålen i “gamifierade” familjer uppnåddes av 27 procent fler, än i familjer som inte använde wearables och smarta telefoner med gamifierade appar. Forskarna analyserade data från 200 vuxna omfattande 94 familjer under 24 veckor. Joanne Murabito, MD, ScM, docent i medicin vid Boston University School of Medicine kommenterar resultaten på följande sätt:

“Genom att engagera familjer i ett interaktiv spelbaserad intervention med aktivitetsspårare fann vi betydande ökning av fysisk aktivitet. Detta tillvägagångssätt är spännande eftersom det har potential att skalas upp mycket bredare.”

NYHETER FRÅN ELEARNINGWORLD MEDIA

Tags:

You Might Also Like