Hur man integrerar EdTech i din inlärningsmiljö

Låt oss se hur en organisation kan nå nivå 3 i eLearningworld Digital Maturity Model när man integrerar EdTech och göra lärandet mer effektivt och generellt förbättra inlärningsupplevelsen. Lärarna utbildades på nivå 2 och i viss mån används digitalt innehåll i utbildningen. Men nu är det dags att integrera den …

Ett fungerande utbildningssystem för det Digitala Samhället

Utbildningssystemet omvandlas, edtech-marknaden utvecklas snabbt och lärmiljön anpassas till individen precis som maskininlärning är direkt kopplad till artificiell intelligens. Så, låt oss gräva djupare i vad det senare innebär i praktiken med fokus på fem områden: Utvärdering av lärandeprestation, utveckling av mjuk kompetens (soft skills), relevans och inspiration, undervisning och …

Livslångt lärande utmaningar och grundpelare

Livslångt lärande utmaningar är ett av de mest omtalade begreppen inom pedagogiken. Europeiska Kommissionen beskriver det som möjligheter att tillskansa sig och uppdatera alla former av färdigheter, intresse, kunskap och kvalificeringar under hela livet. Detta för att ge människor större möjligheter ”…att anpassa sig till det kunskapsbaserade samhället” (…) ”och ta …

Människa mot Artificiell Intelligens – pedagogiken bättre anpassad för …

Enligt forskning från Carnegie Mellon University löser barn matematikproblem genom att gå igenom fyra olika stadier: kodning (läsning och förståelse av problemet); planering (utarbeta hur man hanterar det); lösa (bearbeta siffrorna) och svara (skriva in rätt svar). Detta följer den allmänna vägen, den traditionella pedagogiken, som används i skolan, men …

Omvandlar klassrummet från katederpedagogik till individualiserad undervisning

I ett traditionsbundet klassrum visar forskning att undervisningen endast för 20% av de studerande går i lagom takt, för 40% går det för snabbt och för 40% går det för långsamt. I själva sinnesbilden står läraren krampaktigt och kramar sin kateder medan han använder 80-90% av tiden att presentera innehållet. Sedan …

Överbrygga klyftan från skolan till arbetslivet med kreativ talang

Le chef-d’œuvre-projektet som finns på alla nivåer i Frankrikes skolsystem och som syftar till att praktisera uppnådd kunskap om teori och talang. Det gör det möjligt för eleven att uttrycka sina talanger relaterade till sitt framtida jobb och även visa och förbättra sina färdigheter. Då sådana learning-by-doing-projekt sträcker sig över gränserna …

Tar bort nationella tester och inför kodning i skolan

Tar bort nationella tester Efter några pilotprojekt om framtida bedömningar i skolan planerar den danska regeringen nu att godkänna möjligheten att inte använda nationella tester i undervisningen. Med målet att helt ta bort nationella tester på de lägsta nivåerna i grundskolan. Tio kommuner Aarhus, Albertslund, Esbjerg, Frederikssund, Hvidovre, Kerteminde, Næstved, …

AR och VR integreras i doktoranders kompetensutveckling

Rochester University lanserar ett nytt initiativ för att tillämpa augmented och virtual reality på doktorandutbildningar. Fokus är inriktat på hälsa, utbildning, produktdesign, fjärrkommunikation, underhållning och andra områden. 62 doktorander ska utbildas i de färdigheter för att kunna dra nytta av AR / VR-teknologier. Med det ytterligare målet att inspirera dem …