• Annons

Storytelling för att utveckla ett engagerande varumärke

Storytelling för att utveckla ett engagerande varumärke 1

Utveckla ett engagerande varumärke Engagemang genom storytelling byggs med genuint och intresseväckande innehåll som är interaktivt och är paketerat enligt företagets målgrupps preferenser. Självfallet är sociala medier en bra kanal för att driva sådan engagerande information och stärka varumärket. Men vid sidan av den interaktivitet som kan skapas via sociala… Fortsätt läsa

Innehållsmarknadsföring: Engagera vid rätt ögonblick

Innehållsmarknadsföring: Engagera vid rätt ögonblick 2

Kraften i en story kan vara gränslös. I den digitala eran återvinner denna metod från Antiken även den huvudsakliga kommunikationskanalen från denna tid, nämligen word-of-mouth. Idag betyder inte detta nödvändigtvis one-to-one-kommunikation som sprids genom ett avgränsat lokalt nätverk; istället kan miljoner vara redo att engagera sig vid rätt individuella ögonblick.… Fortsätt läsa

Storytelling för Företag Del III: Ett varumärkes memoarer och framtidsvision

Storytelling för Företag Del III: Ett varumärkes memoarer och framtidsvision 3

“Om historien lärdes ut i form av berättelser skulle den aldrig glömmas.” skrev Rudyard Kipling.  I detta ljus ger digital teknologi goda förutsättningar till att engagera i korta videoklipp, poddcasts, artiklar, annat interaktivt innehåll, sociala medier, internet of things och spel. Ett lysande exempel på en inspirerande storytelling-kampanj är NIKEs Make… Fortsätt läsa

Storytelling för Företag Del II: Förmedla en unik mix av upplevelser

Storytelling för Företag Del II: Förmedla en unik mix av upplevelser 5

Varje tidsålder har sitt nydanande format för berättelser. Den muntliga traditionen övergick i innovationer som den tryckta bokens texter och illustrationer, för att sedan övergå i rörlig bild och ljud i form av film, radio och TV. Det som är signifikativt är likväl att kraften i en bra berättelse oberoende… Fortsätt läsa