Konst och entreprenörskap en vinnande mix

MIT Creative Arts Competition är en årlig händelse för studentteam att presentera kulturrelaterade projekt med en fungerande affärsplan.

Art and Entrepreneurship a winning mix
In English

Vinnarna får 15.000 dollar som erbjuds som bidrag för att hjälpa till att starta ett företag. Projekten som presenterades i år omfattade allt från att undervisa musik i ett flyktingläger utanför Erbil i Irak till jordbruk i Zambia. Vinnarna i år var projektet “Teach to Learn”, ett onlinebaserat globalt musik mentorprogram som förbinder musiker, lärare och studenter över hela världen. Totalt deltog 28 team i tävlingen, vilket är nytt rekord under de sju år som den har organiserats.

Konst och Entreprenörskap – vinnarna

Vinnarna 2019 “Teach to Learn” grundades för två år sedan. Det är ett globalt musik mentorprogram med USA-baserade mentorer. I dag har det över 100 studenter i 19 länder. Teach to Learn team-medlemmen Derek Beckvold kommenterar på följande sätt: “Vårt företag handlar om musik över kulturella gränser. Men det handlar också om att lyssna över kulturella gränser.” På andra plats i MIT Creative Arts Competition kom Sky International Music Education. Det är ett online-musikinstruktionssystem som förbinder ambitiösa kinesiska violinister och pianister med expertlärare i sitt land. Projektet fick ett bidrag på $7500.

NYHETER FRÅN ELEARNINGWORLD MEDIA

Mer om plattformar för kreativa projekt