Storyteller för Företag – Erbjuda en unik upplevelse

Varje ålder har sina innovativa format för berättelser. Den muntliga traditionen fortsatte till innovationer som den tryckta bokens texter och illustrationer, för att fortsätta till bild och ljud i form av film, radio och TV. Det som är mest betydelsefullt är dock att kraften i en bra berättelse oberoende av …

Forskning för att utforma hälsosamma arbetsplatser

Hur optimerar man utformningen av en arbetsplats för att skapa en hälsosam arbetsmiljö? Ett team från University of Arizona Institute on Place and Wellbeing  (UAIPW) utförde i samarbete med USA: s General Services Administration (GSA) ett forskningsprojekt på detta område. De använde realtids bärbara hälsosensorer och miljösensorer för att undersöka …

Europa arbetar tillsammans – Utmärkelser för gemensamma forskningsprojekt

Det nya Ralf Dahrendorfpriset ges till gemensamma projekt inom det europeiska forskningsområdet. Det är inriktat på att erkänna framstående viktiga EU-forskningsprojekt som även innefattar att projektresultaten är öppna för allmänheten. Den nya forskningsutmärkelsen bär sitt namn från den före detta tyska kommissionären Ralf Dahrendorf. På 1970-talet lade han grunden för …

Universitet i digitala samhället och vetenskaplig publicering

Senare i år kommer vi att publicera en trendrapport om europeiska universitets omvandling i den digitala samhället. I artikeln nedan följer några banbrytande fall av användning av digital teknik och ny pedagogik i högre utbildning från andra delar av världen för att anpassa sig till det digitala samhällets förutsättningar. Detta …

Förbättrad innehållsmarknadsföring genom ökad interaktivitet

För några månader sedan publicerades fyra korta artiklar om innehållsmarknadsföring i en serie av fem på eLearningworld.eu. Den femte artikeln som skulle vara en utvärdering av effektiva innehållsmarknadsföringsverktyg och tjänster publicerades emellertid inte. Detta för att efter att ha undersökt och testat flera sådana tycktes ingen uppfylla våra förväntningar. I …

Innehållsmarknadsföring: Engagera vid rätt ögonblick

Kraften i en story kan vara gränslös. I den digitala eran återvinner denna metod från Antiken även den huvudsakliga kommunikationskanalen från denna tid, nämligen word-of-mouth. Idag betyder inte detta nödvändigtvis one-to-one-kommunikation som sprids genom ett avgränsat lokalt nätverk; istället kan miljoner vara redo att engagera sig vid rätt individuella ögonblick. …

Innehållsmarknadsföring – Storyteller för företag

Sponsrade artiklar och annan Innehållsmarknadsföring Innehållsmarknadsföring är fundamenta i digital marknadsföring för verklig genomslagskraft och för att nå dina marknadsföringsmål. Bygg ditt varumärkes och produkters och tjänsters berättelse genom att publicera nyheter och stories på eLearningworld. Det finns idag tillgängligt på svenska, grekiska och engelska (fler språk är på väg). …