• Annons

Förbättrad innehållsmarknadsföring genom ökad interaktivitet

För några månader sedan publicerades fyra korta artiklar om innehållsmarknadsföring i en serie av fem på eLearningworld.eu. Den femte artikeln som skulle vara en utvärdering av effektiva innehållsmarknadsföringsverktyg och tjänster publicerades emellertid inte. Detta för att efter att ha undersökt och testat flera sådana tycktes ingen uppfylla våra förväntningar. I stället omvandlade vi våra kriterier för utvärderingen till praktiska tjänster som nu lanseras. Den främsta av de tjänster vi lanserar nu är Interactive Stories som i vår kunskapsintensiva miljö tar den nödvändiga engagerande interaktiviteten med potentiella och befintliga kunder till nästa nivå.

Engagemang med dynamiskt innehåll

Den fjärde trenden som identifierades i artikelserien om innehållsmarknadsföring introducerar också denna tjänst. Den utgår från dynamiskt innehåll som anpassar sig individuellt till era kunder och innehåller interaktivitet som en inbjudan för intressenten på resan mot samarbeten och köp av dina tjänster och produkter. Konceptet gör att marknadsföringen går från en-vägs-sändning till engagemang, interaktion och medskapande. Med digital teknik är möjligheterna oändliga för innehållsmarknadsföraren med olika former av gamification, spel, personlig design, interaktiv video etc. Mervärdet för intressenten förutom ett ökat engagemang, kan vara rabatter eller andra personliga eller organisationella fördelar. Medan appen förutom engagerande mekanismer, främjar varumärket och utökar kunskapen om dina produkter och tjänster.

Designtänkande och 6iModel

6iModel som presenteras i boken “Learning Design in Practice for Everybody” av grundaren av eLearningworld, LarsGoran Bostrom, är i grunden ett designtänkande tillvägagångssätt med fokus på att förbättra projekt där kreativitet är drivkraften. Och den modellen är grunden för vår arbetsprocess förutom samarbetet med dig som kund. Nästa milstolpe för våra interaktiva marknadsföringstjänster är den framtida lanseringen av vårt marknadsföringspaket som kommer att kopplas både till Storyteller on eLearningworld-plattformen och även fungera som en oberoende plattform, mer om detta senare.

Trend 1 of 5 Collaborative Content Marketing

Trend 2 of 5 Design thinking to target people and their needs

Trend 3 of 5 Focus on long-term to find the right spots

Trend 4 of 5 Engagement with dynamic content

Trend 5 of 5 Improving Content Marketing by boosting Interactivity

Våra Innehållsmarknadsföringstjänster

Bookmark the permalink.

Comments are closed.