Konsten att bli en interaktiv berättare

Nyfikenhet bygger broar mellan det man redan vet och det man vill veta. Motorn för nyfikenhet är interaktivitet som kan utformas med ett närmast obegränsat antal metoder, design och tekniker.  Detta kan betyda interaktiviteten mellan läsaren och den tryckta berättelsen, mellan mottagaren och en video- eller ljudsekvens, eller att faktiskt …

Berättande och korta klipp: Fler yngre läser längre

Stora mängder korta meddelanden sköljer över oss. Mening och förståelse är åsidosatt till förmån för korta meddelanden. Utvecklingen av den digitala världen är med detta synsätt bara ännu ett steg i utvecklingen av industrisamhällets massproduktion och massmedier där kvantitet alltid är viktigare än kvalitet. Vid sidan av ny teknologi kritiseras …

Storytelling för att utveckla ett engagerande varumärke

Utveckla ett engagerande varumärke Engagemang genom storytelling byggs med genuint och intresseväckande innehåll som är interaktivt och är paketerat enligt företagets målgrupps preferenser. Självfallet är sociala medier en bra kanal för att driva sådan engagerande information och stärka varumärket. Men vid sidan av den interaktivitet som kan skapas via sociala …

Storytelling för Företag Del II: Förmedla en unik mix av upplevelser

Varje tidsålder har sitt nydanande format för berättelser. Den muntliga traditionen övergick i innovationer som den tryckta bokens texter och illustrationer, för att sedan övergå i rörlig bild och ljud i form av film, radio och TV. Det som är signifikativt är likväl att kraften i en bra berättelse oberoende …