• Annons

Content Marketing: Engagera vid rätt ögonblick

content marketingKraften i en story kan vara gränslös. I den digitala eranContent Marketing: Engaging in the right moment of time återvinner denna metod från Antiken även den huvudsakliga kommunikationskanalen från denna tid, nämligen word-of-mouth. Idag betyder inte detta nödvändigtvis one-to-one-kommunikation som sprids genom ett avgränsat lokalt nätverk; istället kan miljoner vara redo att engagera sig vid rätt individuella ögonblick.

Mikro-stunder

För att använda Googles terminologi så är det du letar efter som en digital marknadsförare eller snarare som marknadsförare i allmänhet i den digitala tidsåldern människors mikro-stunder. Detta är de ögonblick i livet när du är redo att bli engagerad för att uppfylla ett behov och är öppen för att få det att ske. Google identifierar fyra sådana kategorier av mikro-stunder: Jag-vill-veta Stunder, Jag-vill-Gå Stunder, jag-vill-Göra Stunder och Jag-vill-Köpa Stunder. Verktyget för att hantera dessa stunder i den digitala eran är vanligen en smartphone eller någon annan hårdvara som ger access till webben. För det är där inköpsresan ofta inleds idag i en anda av nyfikenhet och research. Denna nya inköpsresekamrat är den som underbygger sanningshalten i budskapet content is king.

Content Marketing

Bra, men hur kan du möta människor i dessa värdefulla mikro-stunder när inköpsbeslut äger rum? Interaktivt och engagerande innehåll är det enkla svaret. Detta betyder att jingellika köp-min-produkt-meddelanden som härstammar från 1900-talets-massmarknadsera inte är att rekommendera. Istället bör du fokusera på att publicera engagerande stories i en engagerande design och miljö som inte bara hjälper till i beslutsprocessen utan också förhoppningsvis gör att inköpsresanden berättar om sin erfarenhet.

Flirten

Så gott, så väl, det är dags att nå fram till mikro-stunderna av vilja veta, gå, göra och köpa. Det är dags att flirta med människors IQ (rationella intelligens) och EQ (emotionella intelligens) på samma gång. Detta sker idag med framgång med interaktiv storytelling som engagerar människors sinnen. För om det låter vettigt och attraherar rätt känslor ökar det möjligheterna till köp och kan även aktivera word-of-mouth i form av dela, gilla och kommentarer etc. På samma gång som det flirtar med olika sökmotorer för förbättrad position. Utfallet kommer att skapa en ny framgångshistoria. Vi kan hjälpa er i denna resa med våra marknadstjänster och publiceringstjänster, klicka för att inleda samarbete med oss …

Market on eLearningworldB-InteraQtive Publishing

Bookmark the permalink.

Comments are closed